duminică, 12 mai 2013

MAI - PARFUMUL MEU PREFERAT

          Mă uitam zilele astea de jur împrejur şi-mi venea să mă aşez pe iarbă şi să adulmec: să inspir adânc mirosul ăsta de MAI, de flori, de proaspăt, de viaţă.Îmi place atât de mult cum miroase luna asta, MAI.Parcă-i păcat acum să stai în casă şi să nu profiţi de tot ceea ce ne oferă natura.
          A început totul cu splendoarea florilor de liliac, atât de frumoase şi colorate, şi-atât de mirositoare.Mi se pare că floarea asta vine dintr-o poveste, parcă nu-i reală, are ceva regal în ea.Şi ca orice lucru frumos, dispare repede.Parcă-aş vrea să pot s-o prind într-un cufăr şi s-o păstrez acolo veşnic verde şi mereu mirositoare.
                
          Aseară am observat că a înflorit şi salcâmul care răspândeşte un alt miros minunat.Mi-aduc aminte de vremea când eram copil, cum, plăcându-ne atât de mult mirosul salcâmului, culegeam florile şi le mâncam.Şi, Doamne, parcă aveau un gust atât de dulce, că-ţi venea să renunţi la orice prăjitură în favoarea acestora.
                                
          Acum aştep să-nflorească bujorii şi florile de iasomie, pe care, de asemenea, le ador.Ca să nu mai vorbesc de florile de tei.Cred că niciun parfumier din lume n-ar putea îngloba într-un parfum aceste mirosuri sublime.Natura-i singurul parfum natural cu care ne putem da pe toată fiinţa noastră.De aia îmi place atât de mult luna mai, pentru că-mi oferă esenţe sublime,parfumuri minunate, îmi încântă simţul olfactiv aşa cum niciun parfum n-o face.
          Dacă-aş putea, mi-aş face un parfum care să se numească MAI şi care să miroase a proaspăt, a primăvară, a liliac, bujori, salcâm, tei, lăcrămioare, narcise, crini....ş.a.m.d.
          Voi ce parfumuri preferate aveţi care să miroase a MAI?
   















Notă -Fotografiile nu-mi aparţin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu