sâmbătă, 9 martie 2013

ULTIMA SCRISOARE ÎNCHIPUITĂ A LUI EMINESCU CĂTRE VERONICA MICLE

  Nemira Logo nou_negru        Acest articol este scris pentru a participa la competiţia Superblog 2013.A patra etapă a acestei competiţii este sponsorizată de una dintre editurile mele preferate, şi anume Nemira.În luna februarie a acestui an, editura Nemira a publicat o inedită antologie de poveşti, de dragoste, cum altfel, doar februarie e luna ei, a dragostei, intitulată "Şapte poveşti de dragoste" pe care o puteţi găsi aici http://www.nemira.ro/damen-tango/sapte-povesti-de-dragoste--2133.Cartea poate constitui o surpriză plăcută pentru iubită sau iubit.
Sapte povesti

          În urma invitaţiei editurii Nemira de a scrie o scrisoare de dragoste (acesta fiind enunţul celei de-a patra probe), posteritatea a dat publicităţii (prin vocea mea) ultima scrisoare închipuită a poetului Mihai Eminescu către Veronica Micle:

        "  Dulcea mea doamnă,
I-o fericire-n ochii mei de fiecare dată când îţi privesc frumosu-ţi chip care-mi zâmbeşte de pe noptieră.Fotografia ta e acolo, la loc de cinste, iar imaginea-ţi angelică e la loc de cinste-n sufletul meu.Lipsa ta îmi face nopţi albe, însă gândul ca te voi revedea, chiar şi peste atâta timp, mă face să-mi doresc aceste nopţi albe.Oare nu mă mai iubeşti?Ţi-am spus odată că atunci când n-ai să mă mai iubeşti, să ştii că am să mor.Ei bine, să ştii c-am început să simt apropierea neantului.Şi mi-e teamă, Veronico,dragostea mea, că-i aproape sfârşitul.Şi mă întreb acum, de ce ne-a fost viaţa atât de rea?De ce n-a vrut să ne vadă împreună?De ce-a fost dragostea noastră un trandafir cu spini?
Dulcea mea doamnă, dacă mor acu, mor împăcat cu gândul că iubirea noastră n-a fost, totuşi în zadar.O iubire ca a noastră e-o floare rară, iar noi doi am mirosit-o, ţi-am dat-o-n dar şi tu ai pus-o la loc de cinste.
Iartă-mi greşelile si ezitările.Iartă-mi neîndemânarea.Iartă-mi tot ce nu ţi-am putut spune.Adu-ţi aminte de Eminul tău mereu, şi iarăşi, iarăşi.........

Al tău pentru totdeauna,
 Eminescu."                                              

 

NOTA:Fotografiile nu-mi apartin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu